Prima vacanta in 3 la Sinaia

Tare s-au schimbat vremurile fata de cand eram noi copii, si tare ma bucur cand ne croim amintiri frumoase impreuna cu Seb.

Pentru ca de cand s-a nascut el avem ca prioritate crearea unui locsor al nostru, nu am avut pana acum nici timp, nici buget dedicat vacantelor.

Anul asta am decis sa mai schimbam putin strategia, ca n-o muri nimeni. Asa ca pe la sfarsitul lui Decembrie am intrat pe Booking.com, m-am intrebat ce vreau de ziua mea in Ianuarie, si am decis: cateva zile petrecute impreuna cu baietii, intr-un loc nevazut pana acum si care ne-ar bucura pe toti 3.

Bine, pe sot l-ar fi bucurat daca era gratuit, dar astupam noi gaura cumva 😄

Criteriul principal a fost sa se poata ajunge cu trenul pentru ca nu conducem niciunul, si sa nu fie la mai mult de 2 ore de București pentru ca Seb si rabdarea la 4 ani sunt un soi de poveste SF. Si sa il mufez la YouTube tot drumul, nu era o optiune.

Am ales intre Sinaia si Brașov si a castigat Sinaia, o ora si jumătate de mers cu trenul. Pentru ca la Brasov vom merge in Martie cu un scop bine definit, dar va povestesc atunci mai multe 😁

In tren, plecand din Gara de Nord spre Sinaia

Asa ca am rezervat o camera pentru 3 insi la Bastion, un hotel pe Aleea Pelesului (e la 5 minute de mers agale pana la Peles) si mai apoi, cam cu o săptămână inainte, am cumparat biletele online pe siteul CFR.

Am stat in Sinaia de pe 11 pana pe 14, desi intre noi fie vorba, in Sinaia daca nu schiezi, mai mult de 2 zile nu ai ce face.

Este un oras mic, foarte curat si cochet, si ca sa ajungi de la un obiectiv la altul ai multicel de urcat si coborât in fuctie de unde ai de mers.

Este oraselul de munte prin excelenta, foarte eficient stratificat: gara la baza, apoi sui o scara si ajungi in Centru unde sunt hotelurile mari, parcul, Cazinoul si multe magazine, mai urci iar niste scari si ajungi la Manastire, si apoi o iei frumusel pe o alee pavata cu piatra cubica sa ajungi la Peles unde mai sui o panta daca vrei sa si ajungi langa el.

Astea ar fi obiectivele principale.

Pentru ca mi-am facut temele dinainte, am vrut musai sa ajungem si la Gondola. Gondola fiind o treaba geniala care te plimba deasupra muntilor si pe care v-o recomand din suflet.

Dar sa revenim la hotel. Bastion a fost candva demult un loc unde se tineau caii familiei regale. Erau grajdurile, pe scurt.

Hotel Bastion, restaurant Le Caporal

O sa vedeti ca si acum mai au usile acelea imense pe unde, cu putina imaginatie, poti vedea cum bagau calutii superbi la culcus.

Au avut o istorie agitata, un timp au gazduit obiecte de ceramica apartinand familiei regale, dar mai multe detalii gasiti ori pe net ori mergand la fata locului.

La Bastion sunt vreo 3 cladiri de toate (sau 5 daca nu tinem cont ca 4 sunt lipite doua cate doua). In una este Receptia si 2 saloane, in una este Le Caporal (restaurantul), in una un Gift Shop, in una sunt camere si posibil sa mai fie camere si in ultima dar cum nu am intrat acolo, nu as sti sa va zic.

Hotel Bastion, intrare in curtea centrala

Aspectul exterior este unul rustic care aminteste de vremuri frumoase si simple de demult.

Camera noastra a fost una spatioasa, cu baie proprie si cu mobilier din lemn masiv (de un albastru ciudatel daca e sa ma intrebati pe mine, dar o avea vreo insemnatate nuanta aia de care eu nu stiu).

Copilandrul adormit, in dimineata dinaintea plecarii

Incalzire in pardoseala, calorifere, izolare fonica foarte buna, tv, minibar (oare de ce se pun atatea bauturi alcoolice in minibaruri?!), un pat de doua persoane si un pat de o persoana, doua masute, doua oglinzi, doua scaune, canapea, fotoliu si cate o masuta/comoda pe fiecare parte de pat. Plus papuci, prosoape, o extra pilota, dressing, chestioare de toaleta (de genul celor cu care isi indeasa lumea buzunarele la plecare: sticlute cu sampon, gel de dus, sapunele, betigase de urechi etc).

Foarte important este ca nu au room service, dar mi s-a spus ca daca vreau sa duc mancarea in camera nu ma impiedica nimeni. Decat eventual treptele 😄

Avea ceva foarte important de spus 😄

Noi ca noi, dar cu copilul la restaurant timpul de așteptare se transforma in circ. Si iar, sa ii bagam nasul in telefon sau tableta 20 de minute sau cat dura pana era gata mancarea, nu era o optiune. Nu mai zic ca daca ii era foarte foame numara dumicatii celor care mancau deja.

Asa ca am preferat ca o data sau de doua ori pe zi sa merg sa comand si sa car tava doua etaje cu bocancii mei militari, bazandu-ma pe niste vechi si inradacinate cunostinte de ospatarie care nu m-au dezamagit.

Cand era comanda mai mare si nu era foarte aglomerat la restaurant, ma ajuta si cineva din staff.

Asa arata toate scaunele din restaurantul Le Caporal. Pictate manual, absolut superbe ❤️

Micul dejun foarte variat, era inclus in prețul camerei. Mezeluri, branzeturi, legume, lapte, cereale, cafea, dulceata, unt, somon zacusca, masline, croissante, chifle, aveai de unde alege.

De personal ce sa va zic? Oameni dezghetati, comunicativi, cu simtul umorului, gata oricand sa te ajute cu orice pot.

De la personalul restaurantului pana la cei de la receptie, totul de exceptie, ca sa si rimeze.

In prima noapte am avut o durere de cap crunta. Eu care nu iau pastile de fel as fi facut orice pentru o pastila in momentul ala. Am pacalit-o de cateva ori cu disecat motivele pentru care a aparut, dar spre dimineata imi venea sa urlu efectiv. Am sunat la receptie pe la 6-8 dimineața si mi-am incercat norocul.

In 3 minute era domnul de la receptie cu ultima pastila avuta la noi la usa. Sa-i dea Dumnezeu sanatate, ca m-a salvat. Am putut in sfarsit sa dorm cateva ore si apoi sa ne vedem de planuri.

Domnul de la restaurant (barman si ospatar) m-a ajutat in ultima seara sa duc comanda la camera si cand am ajuns s-a oferit sa puna tava pe pervazul unei ferestre de langa camera ca sa nu intre si sa ne streseze/jeneze in vreun fel. Subtil, elegant si de maxim bun simt.

A doua zi am mers la Gondola de care va ziceam.

Urcand spre cota 1400

Ce e de retinut e ca in Sinaia sunt doi operatori de transport pe cablu. Unul e cu Telegondola, alta cu Telefericul.

Noi am ales-o pe prima pentru ca este o instalatie moderna, unde daca vrei intri cate 2 insi, nu 40 ca dincolo.

Am platit 110 lei pentru doi adulti si un copil de 4 ani (care a avut parte de transport gratuit), dus-intors pana la cota 2000.

Fericit ca macar la cota 2000 are parte de zapada ❤️

Acum sa imi fac mea culpa: am fost echipati total necorespunzător. Nu va inchipuiti ca m-am dus in fusta mini si tocuri pe pârtie, dar nu a fost ce trebuia.

Stiam ca zapada nu prea era, asa ca nu ne-am obosit tare. Copilul avea pantaloni de ski luati in bagaj dar stiind ce primavara e afara, nu i-am mai dat.

Eu am fost cu jeans, bocanci army de piele, bluza de panza topita si un paltonas, sotul cred ca era cel mai ok cu o parka, pantaloni cargo si bocanci army, iar piciul a avut o geaca de iarna, o bluzita de trening si pantaloni tot de trening plus ghete de zapada. Daca nici asta nu e copil calit, nu stiu care mai e 😂

Priveliste de vis 😍

La cota 1400 era o mocirla de nu era adevarat, poate pe laterale sa fi fost ceva zapada, iar la cota 2000 era zapada inghetata si se schia pe rupte.

Cota 2000

Atat doar ca eu nefiind fan inaltimi mari, mai ales nestiind sa schiez, deja ma vedeam picata de pe munte si pe ai mei dupa mine. Noroc cu bocancii.

Seb ar fi luat-o la pas in jos spre Sinaia, asa fericit era ca paseste pe zapada.

In rest o priveliste absolut de vis si aer curat care iti saluta plamanii imbacsiti de smogul de Capitala.

Se serveau si bauturi calde dar nu am avut nevoie pentru ca nu noi depuneam efort acolo, ne-am luat cateva priviri ciudate de la profesionistii cu clapari, dar am incercat sa nu-i incurcam prea tare 😄

Ah, si apropo de cabinele Gondolei, daca ai skiuri le poti baga in niste suporturi pe exteriorul cabinei ca sa nu stai cu ele inauntru.

In rest ce sa va zic. Tot respectul pentru cei care skiaza sau fac snowboard.

Candva in viata asta imi propun sa invat si eu ❤️

In seara respectiva, pentru ca era ziua mea si nu planificasem nimic festiv, am luat drumul Centrului si ne-am aprovizionat cu cidru, prăjituri genial de bune si fructe. Am sarbatorit in 3 dansand asa cum facem mereu, desenand si distrandu-ne. In public sa stiti ca suntem oameni seriosi :))

Pentru ca va spuneam cat de calit e copilul, urmatoarea zi l-am dus la inghetata intr-o cafenea din parcul din Sinaia. Pentru ca de ce nu?

Ii place enorm si am profitat de faptul ca se eliberasera strazile. Toata lumea era ori la scoala ori la job, noi ne imbaiam in soarele de munte.

Apoi am luat calea mănăstirii care nu l-a impresionat absolut deloc pe pusti dar i-au placut pietrele din curte.

Cum am ajuns s-a pus in fund sa se joace cu ele. Ca era gheata sub pietricele, nu mai conta 😆 Si da, tot in nadragi de trening.

I-am explicat eu ce se intampla acolo, fix nu l-a interesat, am plecat mai departe. De asta nici nu l-am bagat in Cazino, pentru ca l-ar fi lasat mai rece decat gheata de la manastire. Poate cand o mai creste o sa fie alta treaba.

Cu șalele goale, fara sa-i pese vreun pic. Stiu, mama inconstienta 😂

De intors ne-am intors pe o alee care ne ducea la Peles (unde mai fusesem o data in ziua aia dar nu am urcat pana langa el pentru ca domnisorul deja urcase de i se acrise si a protestat ferm 🙄) si apoi ne intorcea spre hotel.

Castelul Peles

Ei bine, la ora aia eram singurii amețiți pe acolo, mai avea putin si apunea soarele si nu stiam cum sa il tarasc mai repede dupa mine sa nu ne trezim cu vreun urs in fata. Sau spate. Sau oriunde in apropiere.

Sotul imi zicea mai tarziu ca in caz de Doamne-ferește trebuie sa urlu tare sa il sperii.

Aleea Pelesului

Daca nu ar fi fost vreo mama bear, cred ca mi-ar fi iesit figura. Sa fi fost mascul probabil ar fi plecat de buna voie zicand in gandul lui „hooo, nebuno! Oricum, nici nu pari prea apetisanta!” 😂

Dar multumim cerului, nu a fost cazul.

Ca mijloc de transport de colo-colo va recomand cu mult mult drag compania de taximetrie Thomas.

Sunt profi, nu te ametesc pe traseu, vin repejor si sunt super de treaba oamenii.

Va las si numarul de telefon in caz ca va trebuie (stiu ca eu am cautat): Taxi Thomas Sinaia 0730533333

La întoarcere spre casa, asteptand trenul in gara, am vizitat expozitia de trenulete care e absolut minunata. In aceeasi incinta gasiti si loc de joaca si o micuta cafenea, plus carti de cumparat si suveniruri.

Sper sa va fie de folos informațiile si va mulțumesc ca ati citit pana aici.

Noi ne-am incarcat frumusel bateriile si ne-a prins incredibil de bine vacanta asta. Acum ne intoarcem fiecare la treaba lui cu alt avant si cu creierase aerisite.